alweer bijna 3 weekjes in Portugal - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van Evy Deckers - WaarBenJij.nu alweer bijna 3 weekjes in Portugal - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van Evy Deckers - WaarBenJij.nu

alweer bijna 3 weekjes in Portugal

Blijf op de hoogte en volg Evy

17 Juli 2013 | Portugal, Carvoeiro

Gisteren had ik eindelijk een avondje vrij, zodat ik nog eens wat kan schrijven op mijn reisverslag. Omdat de computer steeds problemen had met de verbinding, en mijn wifi steeds niet goed werkte heb ik het vandaag pas kunnen posten. Heb het de afgelopen tijd zo druk gehad. 5 dagen in de week gewerkt van ´s ochtends vroeg tot ´s avonds laat. Maandag ben ik op mijn vrije dagje op tijd opgestaan en de bus naar Portimão genomen. Een heel gedoe met die bussen want blijkbaar rijden ze in de vakanties maar een paar keer per dag(!). Uiteindelijk de goede bus gevonden, en de bus richting Portimão gepakt. Een hele aardige, goed Engelssprekende buschauffeur vertelde me dat ik op de terugweg de bus niet kon pakken op de plek waar ik uit zou stappen, maar bij de allereerste stop in Portimão wat daar ruim 20 minuten lopen vandaan is, lekker handig om te weten! eindelijk daar aangekomen ben ik een dagje gaan shoppen bij het shoppingcentrum 'Aqua shopping'. Een groot overdekt shoppingcentrum wat pas is 2011 geopend was, en dus nog vrij nieuw. (ook was hier een Primark!) na een paar uurtjes ben ik weer terug naar het centrum gegaan, nog even een wandelingetje over het strand gemaakt, een paar fotootjes genomen, en de bus weer terug naar Carvoeiro gepakt. 's Avonds ben ik hier gaan oppassen op 3 kindjes die ik hier heb leren kennen, was érg leuk! Even met de 3 kindjes naar het zwembad geweest waar mijn collega's 's avonds bezig waren met de avondanimatie, toen plotseling een Nederlands meisje van ongeveer 8 jaar aan me vroeg; zijn dat jou kinderen?? Dinsdag heb ik vooral veel uitgerust na een drukke week, aangezien ik maandagavond na het oppassen tot half 2 ’s nachts ook nog opstap was geweest met collega’s. ’s Avonds nog even naar het centrum van Carvoeiro gegaan, en een paar mooie fotootjes gemaakt. Sinds deze week zijn er ook 2 Duitse kindjes die helemaal weg van me zijn en elke ochtend al roepend; ‘’evy evy evy!’’ op me af komen rennen. Gelukkig kan ik wel redelijk Duits spreken en verstaan, want ik ben de enige in het animatieteam die Duits spreekt. Woensdag (morgen) begint de werkweek weer tot en met zondag. Morgen ’s avonds weer de mini disco, dat vind ik zelf het leukste onderdeel van de avondactiviteiten. Elke zondag van de week veranderen we de avondactiviteiten weer voor de komende week. Deze week zijn er weer verschillende dingen (cocktailshow, bingo, muziekquiz, poolparty en nog een paar andere). Elke woensdag en zondagavond is er een minidisco van een half uurtje. Heb het ontzettend naar mijn zin! Vorige week was het even wat minder, erg veel last van chronische hoofdpijn gehad, maar me er toch maar bij neergelegd dat ik nu hier zit en niet even op en neer naar huis kan om naar de fysiotherapeut te gaan :p. Deze week gaat het gelukkig alweer wat beter, ben er wel bang voor dat het over een maandje wel moeilijk word om dan weer naar huis te gaan, want ik ga het hier wel heel erg missen. Maar daar moet ik nu nog niet aan denken, ik zit hier nog ongeveer 5 weekjes . Afgelopen week heb ik een nieuw Portugees simkaartje gekocht, zodat ik af en toe nog een keertje goedkoper kan bellen en smsen. Ik ben op mijn eigen Nederlandse nummer ook gewoon nog steeds bereikbaar. Het nieuwe Portugese nummer is 922007655. Het is nu inmiddels alweer 1 uur ’s nachts (in Nederland zelfs alweer een uurtje later), dus ik ga maar snel mijn bedje opzoeken. morgen weer vroeg mijn wekkertje om te gaan werken!

  • 18 Juli 2013 - 15:27

    Claudia:

    Fijn te horen dat je het naar je zin hebt! Mooie foto's btw!!! Lekker genieten Eef en we kletsen weer eens lekker bij via Skype.

    Dikke XXX Erik&Claudia

  • 23 Juli 2013 - 14:26

    Claudia:

    Hey Evy,

    Momenteel hier bloody-hot.
    Ik ga vanavond proberen om met je te skypen! We zitten toch binnen, behalve Gijs, haha, maar die is nie wijs, haha.

    Spreek je vanavond!!!

    Dikke XXX
    Claudia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evy

Actief sinds 14 Juni 2013
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 10766

Voorgaande reizen:

08 Juni 2015 - 06 Juli 2015

Aupair in Zaragoza

28 September 2014 - 01 Maart 2015

5 maanden stage in Lanzarote, Playa Blanca

26 Juni 2013 - 18 Augustus 2013

2 maanden werken in Portugal

Landen bezocht: