eerste weekje zit er op! - Reisverslag uit Isla de Lanzarote, Spanje van Evy Deckers - WaarBenJij.nu eerste weekje zit er op! - Reisverslag uit Isla de Lanzarote, Spanje van Evy Deckers - WaarBenJij.nu

eerste weekje zit er op!

Blijf op de hoogte en volg Evy

08 Oktober 2014 | Spanje, Isla de Lanzarote

week 1 van de 20 is alweer voorbij, mijn eerste werkweekje. ik begin het steeds ietsje meer naar mijn zin te hebben. het werk en collegas zijn erg leuk, maar het is vooral het huisje waar ik verblijf met de vieze kakkerlakken wat het voor mij erg maakt. zoals ik van collegas hoor blijkt het zo te zijn dat het hier normaal is dat overal kakkerlakken zitten en je blijft ze tegenkomen op je kamer, de spray vermindert het wel maar ze blijven komen. bah verschrikkelijk. ik denk dat dit even tijd nodig heeft om er aan te wennen, maar nu droom ik nog elke nacht om thuis in mijn eigen bedje te slapen. op het werk heb ik het erg naar mijn zin. de eerste dagen was vooral erg veel informatie. in het hotel zitten erg veel engelsen, dat blijkt altijd zo te zijn, een paar spaanse, franse en heel af en toe duitse. nederlanders zitten er heel weinig tot bijna niet. Ik neem nu steeds vaker de telefoon aan en check de gasten in. vaak is het rustig achter de receptie totdat er een bus voor het hotel stopt en iedereen tegelijk aankomt, dan is het even superdruk met inchecken. maar dat verschilt erg per dag. ik heb nu alleen maar late diensten en een paar uurtjes in de ochtend gewerkt. je hebt 3 shifts, alleen stagiaires draaien geen nachtdiensten. vroege dienst is van 7:30 uur tot 15:30 uur en de late dienst is van 15:30 uur tot 23:30 uur. het nadeel is dat je dan een stukje alleen naar huis loopt savonds omdat ik de enige ben die dan klaar is. wel heb ik daar geluk mee want mijn hotel is nog geen 10 minuutjes lopen van mijn huisje, andere collegas die in een ander hotel werken zitten een stuk verder en moeten elke avond een half uur naar huis lopen in het donker. op mijn vrije dagen heb ik altijd wel ergens wifi in een restaurant of café, alleen op de dagen dat ik werk slaap ik meestal uit en smiddags moet ik werken. het is een half uur heen en half uur terug lopen naar het centrum. vaak neem ik savonds de taxi terug omdat het dan te donker is om alleen terug te lopen. deze, tweede werkweek ben ik vandaag vrij en vrijdag. ik heb de late dienst maar nu ook dagdelen. op bijvoorbeeld dinsdag werk ik van 09.00 tot 13.00 uur en savonds van 18.00 tot 22.00 uur. ik heb vanmiddag in het centrum een nieuwe spaanse simkaart gekocht voor mijn telefoon. nu heb ik ook internet in mijn huisje en kan ik overal whatsappen. whatsapp kan nog steeds met mijn oude nummer omdat deze al is ingesteld, maar bellen kan vanaf vandaag alleen maar op mijn spaanse nummer. dat nummer is 0034 666650312. als ik terugkom ben ik wel weer te bereiken op mijn nederlandse nummer. voor vandaag heb ik verder weinig gepland, alles regelen voor mijn telefoon, uitrusten op het strand en savonds lekker uiteten. morgen nog een dagje werken en dan ben ik vrijdag weer vrij. donderdag en zondag zijn altijd de allerdrukste aankomstdagen voor het hotel dus dan zal ik meestal moeten werken. dinsdag, woensdag en vrijdag zijn meestal vrij rustig. voor zover mijn verslagje van mijn eerste week. ik ga nu lekker het stad(je!) en het strand opzoeken, en genieten van mijn vrije dag!

  • 08 Oktober 2014 - 14:24

    Claudia:

    Je begint aardig je draai te vinden! Goed te lezen. Nu die kakkerlakken nog... Maar die horen erbij voor het totaalplaatje, toch? Geniet van je daagjes vrij en ik zou je fietske meenemen voor 's avonds; ben je toch sneller thuis. Werk ze en tot apps! XXX Erik & Claudia

  • 11 Oktober 2014 - 23:44

    Geke:

    Je neemt ons een beetje mee in jouw dagelijkse leven, leuk hoor! Je bent al weer 14 dagen op Lanzarote, de tijd vliegt. Fijn dat je het werk leuk vindt en je komt er steeds beter in. Het is nu wel een beetje rustig bij de buurtjes hoor

  • 11 Oktober 2014 - 23:47

    Geke:


  • 13 Oktober 2014 - 14:51

    Maya:

    Hartstikke fijn dat je het steeds ietsje meer naar je zin begint te hebben!
    Ik wens je nog veel plezier en heel veel sterkte met de cucarachas!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evy

Actief sinds 14 Juni 2013
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 10750

Voorgaande reizen:

08 Juni 2015 - 06 Juli 2015

Aupair in Zaragoza

28 September 2014 - 01 Maart 2015

5 maanden stage in Lanzarote, Playa Blanca

26 Juni 2013 - 18 Augustus 2013

2 maanden werken in Portugal

Landen bezocht: