Tijd gaat snel - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van Evy Deckers - WaarBenJij.nu Tijd gaat snel - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van Evy Deckers - WaarBenJij.nu

Tijd gaat snel

Blijf op de hoogte en volg Evy

24 Juli 2013 | Portugal, Carvoeiro

De tijd gaat snel, alweer ruim 3 weken zit ik in het zonnige Portugal en nog steeds geen heimwee. Heb het prima naar mijn zin. vrijdagavond was er een beachparty op het strand ´caneiros´. Na werktijd zijn we daar met een groep collega´s heen gegaan, erg gezellig!, maar dan natuurlijk vandaag weer vroeg mijn bed uit want ik moest gewoon weer om 10 uur beginnen. Toen ik om 10 uur naar boven liep stonden er al meteen 3 Duitse en 2 Nederlandse kindjes op me te wachten. Toen ze zagen dat ik er aan kwam, kwamen ze rennend op me af en roepend: ‘Evy Evy Evy!’ en werd daarna overspoeld met knuffels. Al zoveel leuke reacties van mensen gehad. Die zelfde middag zei een moeder tegen me: you’re really good with the kids, they really love you! Erg leuk om dat te horen. Ik heb afgelopen dagen erg goed nagedacht over wat ik wil gaan doen zodra ik mijn MBO opleiding Toerisme heb afgerond, maar nu ben ik eruit en weet ik het zeker. Zodra ik in mei 2015 klaar ben, wil ik voor een half jaar of een jaar gaan verhuizen naar Spanje. Daar een fulltime baan te zoeken, een klein huisje en autootje huren en misschien Spaanse lessen nemen. Dit lijkt me zo´n mooie ervaring. Je leert er erg veel van, leert je zelf beter kennen en wie weet kom ik er dan wel achter wat ik later wil gaan doen. Op dit moment weet ik het écht nog niet, maar daar heb ik gelukkig nog genoeg tijd voor om daar over na te denken. Mijn 2 vrije dagen zitten er weer op en vandaag is mijn werkweek weer begonnen. maandag ben ik in de middag naar het strand geweest en ´s avonds gaan uiteten met mijn collega´s van het animatieteam. Dinsdag vroeg opgestaan en de bus gepakt naar Guia (richting Albufeira) om daar een dagje te gaan shoppen in het winkelcentrum 'algarve shopping'. Hier had ik het al vrij snel gezien, dus heb ik de bus naar Portimão gepakt om daar nog even op het strand te liggen en langs de toeristenwinkeltjes te lopen. Omdat in het stadje waar ik zit (Carvoeiro) vrij weinig te beleven is, en veel bezienswaardigheden niet met de bus te bereiken zijn of je moet nog heel erg ver lopen, wil ik als het kan misschien voor een of twee dagen een auto gaan huren. Morgen even navragen of dat wel mag/kan aangezien ik nog maar 3 maanden in het bezit ben van een rijbewijs en 18 jaar ben. Vaak moet je minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een rijbewijs maar het zou ook kunnen dat dat wel mogelijk is. Ook wil ik een van mijn vrije dagen nog een dag met een catamaran meegaan of een jeepsafari maken. Dit lijkt me erg gaaf om een keer te doen! Dit zal ik een van de komende dagen moeten plannen, want ik heb nog maar 6 vrije dagen voordat ik weer terug vertrek naar Nederland (18 augustus). Eigenlijk zou ik hier het liefst nog langer blijven, de mensen zijn zo aardig, het werk bevalt goed, ideaal om je talen zo beter te leren en het is een geweldige ervaring. Natuurlijk mis ik iedereen in Nederland ook wel erg, maar al die blije gezichtjes van die kindjes maakt het allemaal weer goed. Nog 10 minuutjes, dan moet ik weer gaan werken. Snel m'n spulletjes pakken, werkkleding aandoen, naambadge op, sleutel meenemen en dan weer de heuvel aflopen naar de receptie. om 3 uur waterpolo, daarna een uurtje miniclub en om 5 uur beachvolleybal en dan ben ik van 6 tot half 9 weer even een paar uurtjes vrij. Tijd om eventjes lekker uit te rusten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evy

Actief sinds 14 Juni 2013
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 10790

Voorgaande reizen:

08 Juni 2015 - 06 Juli 2015

Aupair in Zaragoza

28 September 2014 - 01 Maart 2015

5 maanden stage in Lanzarote, Playa Blanca

26 Juni 2013 - 18 Augustus 2013

2 maanden werken in Portugal

Landen bezocht: