Jeepsafari - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van Evy Deckers - WaarBenJij.nu Jeepsafari - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van Evy Deckers - WaarBenJij.nu

Jeepsafari

Blijf op de hoogte en volg Evy

10 Augustus 2013 | Portugal, Carvoeiro

wat is deze week ontzettend snel voorbij gegaan! dinsdagavond een avondje alleen gewerkt, woensdagavond voor het eerste alleen de minidisco gedaan. Niet erg moeilijk maar wel ontzettend leuk met alle vrolijke kinderen. donderdag afscheid genomen van een collega en twee gasten van het hotel, vrijdag nog een dagje gewerkt en nu lekker 3 dagen vrij.. het lijkt wel vakantie! of toch niet? vanochtend al om kwart voor 8 opgestaan om even te gaan ontbijten en daarna om 10 voor 9 opgehaald met de jeep voor een dagje jeepsafari. Geen idee waar we allemaal zijn geweest maar het was zo ontzettend gaaf. een gids die alles uitlegde in het Duits omdat de rest van de mensen die meegingen in de jeep allemaal Duits spraken en ik Duits ook wel kon verstaan. 's middags maakten we ergens boven op het gebergte 'Monchique' een stop bij een klein maar erg gezellig restaurantje om te lunchen. Een kleine magere lunch kennen ze hier niet, elke middag eten ze hier gerechten wat wij in Nederland als avondeten zien; friet, kip, vis, pasta, noem maar op. Ook hier in het hotel waar ik altijd eet krijgen we altijd 's middags al een warm (groot) gerecht. Vanmiddag kregen we in Monchique kip piri-piri met frietjes en salade. Alles zat inbegrepen bij de prijs, zelfs onbeperkt glazen rosé en rode & witte wijn! alleen de koffie kwam wel voor eigen rekening haha. Na het eten zijn we verder gegaan met de jeep naar een Imker waar we een rondleiding kregen, de honing mochten proeven, en twee sterke drankjes mochten proeven die ook hier gemaakt werd. Erg leuk en lekker natuurlijk! aan het einde van de dag kwamen we rond 5 uur aan het einde van de middag weer aan bij het hotel. Na even ruzie te hebben gehad met m'n laptop die niet mee wilde werken ben ik uiteindelijk een stukje gaan hardlopen, nog even op het strand gezeten, met paps&mams gebeld, weer naar huis gelopen en 's avonds nog even met Maartje op skype gekletst. Een lange, maar ontzettend leuke dag gehad. Morgen een dagje geen wekker zetten, eerst lekker uitslapen, middagje naar het strand en als ik morgen nog steeds de excursie kan boeken wil ik morgen het einde van de middag naar Fiësa gaan. Dat is een grote zandsculpture hier ongeveer 20 minuutjes vandaan. Vroeger gingen we hier elk jaar naartoe met het gezin. Heb al van verschillende gasten gehoord dat het ontzettend mooi was dit jaar dus ik ben erg benieuwd. Als het morgen niet kan ga ik er zondag of volgende week op een van mijn vrije dagen naartoe. Vanmiddag vertelde ze bij de jeepsafari dat het vanaf morgen het hele weekend erg warm gaat worden en de temperaturen op gaan lopen tot de 40 graden. Pff, ik vrees dat de hoofdpijn weer flink gaat tegenwerken met dat weer maar het scheelt wel dat ik dan niet aan het werk ben maar twee dagjes vrij ben. Komende week ook alweer het vervoer naar het vliegveld gaan regelen, ook al wil ik er eigenlijk nog helemaal niet aan denken, maar stiekem komt het nu toch wel echt heel dichtbij. Gemengde gevoelens; natuurlijk ben ik blij als ik iedereen weer zie als ik thuis kom, maar ik weet wel dat ik het hier ook ontzettend erg ga missen! Alle collega’s, het werk, de kindjes die je elke morgen opstaan te wachten en alle leuke en lieve reacties van de gasten.. Toch zijn de twee maanden snel voorbij gegaan. Ik weet nog toen ik hier net de eerste week aankwam, onbekende gezichten, alles was nieuw, de 2 maanden gaan beginnen, misschien een klein beetje spannend maar toch keek ik er ontzettend naar uit. En nu bijna 2 maanden verder, veel nieuwe mensen leren kennen, wat woordjes Portugees bijgeleerd, veel gezien en genoten maar aan alles komt ook weer een eind. Gek idee om te bedenken dat ik over 2 weken alweer op school zit, in Nederland, niet meer werk in Portugal, wennen aan een ander ritme, niet meer op mezelf woon. Dat laatste zal ook erg wennen zijn denk ik. In deze 2 maanden heb ik erg veel genoten, geleerd maar vooral mezelf leren kennen. Ik heb het idee dat ik in zo een korte tijd veel ben veranderd. Ik ben nu al zoveel aan het vooruitplannen, wat wil ik gaan doen als ik klaar ben met mijn studie, welke richting wil ik op, maar ook steeds meer me erbij neerleggen dat die hoofdpijn er al 7 jaar zit, en ik niet verwacht dat die ineens weg zal gaan, en waarschijnlijk sommige dingen daarvoor misschien toch op moet geven of in tegendeel misschien wel proberen met er toch bij neer te leggen en blijven doorzetten. Dat is wel een punt dat me af en toe nog eens flink dwars kan zitten, maar gelukkig kan ik me daar wel goed overheen zetten. Genoeg nagedacht voor vandaag, het is alweer 12 uur geweest, ik ga mijn bedje maar eens opzoeken, en morgen een dagje lekker uitslapen, welterusten!

  • 26 Augustus 2014 - 00:19

    Joost:

    Goedenavond

    Kan je eind september ook de safari doen ?

    En wat kost het

    Joost

  • 27 Augustus 2014 - 00:59

    Evy:

    Ik heb deze excursie zelf in augustus gedaan en alles geregeld bij het hotel waar ik werkte. Ik was daar voor 1 persoon rond de 50 euro kwijt voor een hele dag waarbij het eten ook zat inbegrepen (lunch). ook is het vaak in portugal mogelijk om bij lokale 'kantoortjes' naar binnen te lopen en excursies te boeken. of deze excursie in september boekbaar is weet ik niet. wel is het monchique gebergt, wat een onderdeel is van de jeepsafari, wel te boeken in september. wellicht kun je dit ter plekke vragen aan de reisleiding of receptioniste van je hotel/verblijf. ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt.
    Gr. Evy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evy

Actief sinds 14 Juni 2013
Verslag gelezen: 923
Totaal aantal bezoekers 10792

Voorgaande reizen:

08 Juni 2015 - 06 Juli 2015

Aupair in Zaragoza

28 September 2014 - 01 Maart 2015

5 maanden stage in Lanzarote, Playa Blanca

26 Juni 2013 - 18 Augustus 2013

2 maanden werken in Portugal

Landen bezocht: