Eerste dagje! - Reisverslag uit Isla de Lanzarote, Spanje van Evy Deckers - WaarBenJij.nu Eerste dagje! - Reisverslag uit Isla de Lanzarote, Spanje van Evy Deckers - WaarBenJij.nu

Eerste dagje!

Blijf op de hoogte en volg Evy

28 September 2014 | Spanje, Isla de Lanzarote

vandaag veilig geland en aangekomen in mijn huisje waar ik de komende 5 maanden zal verblijven. Het is een heel zwart bruin eiland met allemaal kleine witte huisjes. een stukje lopen vanaf de luchthaven stond een grote bus te wachten die mij naar het hotel bracht waar ik de komende 5 maanden zal gaan werken. Ik hoefde niks te zeggen of ze vroegen bij de receptie al of ik de evy ben die hier komt werken. Erg blij waren ze dat ik er eindelijk was omdat het blijkbaar erg druk is en de meeste stagiaires ook pas veel later als mij aankomen. Ik ben hierna naar mijn huisje gebracht. ik had blijkbaar geluk want ik heb een gerenoveerde kamer, dat was voor mij een glimlach op mijn gezicht want dat betekende dus dat ik bijna niks hoefde schoon te maken. koffer uitgepakt, en er mijn eigen kamertje van gemaakt. er staan 4 bedden op deze kamer. Op dit moment woon ik er nog alleen in, of er nog meer bijkomen weet ik niet. Ik verwacht het wel omdat ik de allereerste ben. ik ben nadat ik mijn spullen heb uitgepakt de stad op gaan zoeken om wat boodschappen te doen en een terrasje te pakken om even op internet te kunnen. ook heb ik waarschijnlijk geregeld dat ik voor 100 euro een mooie fiets kan kopen, en na mijn stage weer kan verkopen, dat zou ideaal zijn maar daarvoor moet ik komende week nog een keer op pad. Het zijn wel flinke afstanden, ik ga wel liever lopend maar savonds staan er op sommige gedeeltes blijkbaar geen lantaarnpalen en is het niet zo verstandig om alleen naar huis te lopen. Ik heb al wel gehoord dat er door velen al snel een taxi werd genomen omdat de afstand naar het centrum te groot is. Dit vond ik wel meevallen, 20 minuten lopen moet goed te doen zijn. na aan meerdere voorbijgaande mensen te hebben gevraagd waar het centrum is, alle kanten op te zijn verstuurd, stond ik naast 3 winkels waarvan een duikschool, scooterverhuur en minisupermarkt werd mij lacherig verteld; 'dit is het centrum'. Ik ben een pad ingelopen en kwam op een pad uit dat langs het strand loopt met enkele bars/restaurants. Smiddags een terrasje gepakt en even geskypt met mijn lieve vriendje. Ik weet nog niet of ik internet heb in mijn kamer of in het hotel waar ik werk. morgenvroeg om 9 uur krijg ik alle informatie en wordt waarschijnlijk alles duidelijk. ik drink nu nog lekker een drankje op het terras, nog even skypen en dan gaan de oogjes dicht. tot morgen!

  • 28 September 2014 - 23:26

    Geke:

    Lieve Evy, wat een reis en indrukken vandaag. Slaap lekker en morgen gezond weer op en een leuke informatieve dag gewenst ! xxx

  • 28 September 2014 - 23:38

    Dick:

    Hoi Evy. Je bent je al behoorlijk aan het oriënteren de eerste dag in het "centrum". Zolang er lantaarnpalen zijn ben je zichtbaar en daarbuiten gewoon de taxi nemen. Ik denk dat je het wel naar je zin zult hebben. Slaap lekker!

  • 29 September 2014 - 00:58

    Mama, Dianne :

    Hey Evy!
    Heerlijk slapen vannacht ( die ene kakkerlak is nu écht dood!!) Succes morgen op je eerste werkdag! En tot snel Skype etc xxxxx

  • 29 September 2014 - 08:59

    Maya:

    Hey Evy!
    Fijn dat je goed bent aangekomen en met open armen bent ontvangen!
    Leuk dat je meteen "het centrum" hebt verkend en dat je een mooie kamer hebt!
    Succes met alle informatie die je zo meteen gaat krijgen en een hele fijne dag!

  • 29 September 2014 - 19:36

    Claudia:

    Hey Evy, een goed begin is het halve werk! Hoor graag hoe het je verder vergaat daar. Het terras en cocktail heb je iig al gevonden. Succes en tot snel! Dikke XXX Erik&Claudia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evy

Actief sinds 14 Juni 2013
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 10782

Voorgaande reizen:

08 Juni 2015 - 06 Juli 2015

Aupair in Zaragoza

28 September 2014 - 01 Maart 2015

5 maanden stage in Lanzarote, Playa Blanca

26 Juni 2013 - 18 Augustus 2013

2 maanden werken in Portugal

Landen bezocht: