eerste paar dagen - Reisverslag uit Isla de Lanzarote, Spanje van Evy Deckers - WaarBenJij.nu eerste paar dagen - Reisverslag uit Isla de Lanzarote, Spanje van Evy Deckers - WaarBenJij.nu

eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Evy

01 Oktober 2014 | Spanje, Isla de Lanzarote

de eerste paar dagen zitten er op, en dus ook mijn eerste werkdagje gisteren. ik begon smiddags om half 4 en was klaar om 11 uur savonds. de eerste dag werken was vooral veel meekijken hoe het systeem werkt, inchecken en vragen beantwoorden. het viel me wel op dat het grootste deel van de gasten engels of spaans zijn. een enkele nederlander maar bijna geen in het hotel. ook in het stadje zie en hoor je erg veel engelse. na 3 dagen steeds kilometers te hebben gelopen heb ik dan nu eindelijk een fiets gekocht, zodat ik wat verder de stad in kan gaan en meer bezichtigen. het hotel zit zo erg afgelegen dat het bijna niet te doen is om elke dag op en neer te lopen naar de stad. vaak neemt iedereen een taxi terug en vaak ook nog heen. de prijzen vallen mee maar is niks om altijd te doen. van hier naar het centrum ben je ongeveer net iets meer dan 6 euro kwijt. met meerdere is dat wel ideaal. ik heb al wel wat collegas leren kennen maar omdat iedereen zo'n andere tijden heeft zie je elkaar weinig. ook omdat iedereen met 3 of 4 op de kamer zit en ik nu nog een tijd alleen hier zit. ik begin er gelukkig steeds meer aan te wennen. in het begin vond ik het totaal niks, ik heb de eerste nacht geen oog dichtgedaan. toen ik savonds even naar de keuken wilde lopen om drinken te pakken stuitte ik op een grote kakkerlak op de grond. toen ik weer terug naar mijn bed liep bleek er ook nog een op mijn bed te zitten. gadverdamme! de volgende dag meteen een flinke bus spray in het hele huis gespoten en heb er nu al even geen last meer van, mag hopen dat dit zo mag blijven. de kamer is niet echt schoon, vooral als je op plekken dichterbij kijkt echt heel erg vies, maar het is opzich te doen, maar wat zal ik blij zijn als ik na 5 maanden weer lekker in mijn eigen bedje kan slapen! ik kreeg gisteren te horen dat ik vandaag vrij ben en morgen weer om half 4 moet beginnen. vanavond dus een lekker vrij avondje. lekker uiteten, terrasje pakken, whatsappen smsen skypen iedereen weer eventjes spreken. wat wel ideaal is dat je hier heel goedkoop kunt eten. in bijna elk restaurant kun je voor 5 euro een flink bord pasta of een pizza bestellen, heel goedkoop overal. ook als je zegt dat je hier werkt en waar etc. krijg je veel korting of gratis. vanmiddag een terrasje gepakt 2 drankjes op verteld dat ik hier werkte en ja hoor; it's free from the house, you don't have to pay. wat ik wel erg jammer vind is dat je geen wifi op de kamer hebt. achterin de lobby van het hotel is gratis wifi zonder wachtwoord, daar kan ik wel op internet buiten mijn werktijd maar vaak proberen zoveel gasten verbinding te maken dat dat niet altijd lukt. wel heb je in het stadje veel restaurants en tentjes waar ze gratis wifi hebben. ook schijnt er nog iets verder weg wel een centrum te zijn, hiervoor kun je de taxi nemen en schijnt een winkelcentrum te zijn met gezellige tentjes, deze ga ik deels vanavond ontdekken! tot zover mijn verslagje van de afgelopen dagen. zodra ik weer wat tijd en wifi heb houd ik jullie weer op de hoogte!

  • 01 Oktober 2014 - 21:44

    Mama :

    Heey Evy
    Fijn dat het wat beter met je gaat, en dat het wat begint te wennnen !
    Heerlijk ik kom in november en december heerlijk goedkoop uit eten met jou samen haha!! Lekker ook wat zonnestrtaaltjes oppikken!
    Geniet van je Spaanse fiets!
    We whasappen! Gezellig!!
    xxxx mama !

  • 03 Oktober 2014 - 23:06

    Claudia:

    Hey Evy!!! Gelukkig voel je je niet meer zo klote op Lanzarote. Tis ook gewoon ff kwestie van wennen en straks wil je niet meer terug naar huis; mark my words!!

    Ik heb nog een tip gevonden tegen die lieftallige bruine vriendjes op je kamer; >>Een goede manier om kakkerlakken te verdrijven is een sopje met een ​​halve eetlepel waspoeder. Schud de zeepoplossing goed en spuit die in de afvoer of de plaatsen waar de kakkerlakken wonen en wanneer ze zich vertonen, spuit de oplossing direct op de kakkerlakken. Ze moeten verdwijnen, tenminste totdat ze besluiten aan te passen …<<

    Lekker fietsen en geniet van je tijd daar die alleen maar leuker gaat worden!
    Dikke XXX Erik & Claudia

  • 07 Oktober 2014 - 10:23

    Maaike:

    Hello Evy!

    Waar je het allerbeste gebruikt kunt maken van de wifi is bij het centrumpje papagayo, tegenover Lanzarote Princess Hotel. Daar zit een engelse bar en daar is de wifi echt perfect, waxbar! (als dat de naam was) weet het even niet meer zeker, maar het valt vanzelf op. De wifi is daar echt perfect en geniaal en de mensen zijn vreselijk aardig!
    De kakkerlakken, koop 1 liter gloor en giet die in de putjes van je afvoer. ook de afvoer altijd afsluiten met een dopje of iets dergelijks. Ze komen vaak hierdoor heen (ik had er namelijk ook last van in lanzarote)
    Maak je kamer1 keer goed schoon met gloor en allesreiniger en dan zul je ze niet meer tegenkomen, athans bij mij werkte dat.


    Heelveeeeeel succes nog.
    de eerste weken zijn het moeilijkst, maar je bent een toppertje, dus je kan dat ook.

    succcccccccces! <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evy

Actief sinds 14 Juni 2013
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 10775

Voorgaande reizen:

08 Juni 2015 - 06 Juli 2015

Aupair in Zaragoza

28 September 2014 - 01 Maart 2015

5 maanden stage in Lanzarote, Playa Blanca

26 Juni 2013 - 18 Augustus 2013

2 maanden werken in Portugal

Landen bezocht: